Artonde December

Dagen före dan före dan före dan före dan före dan före doppardagen!


Visst glädjs man åt julkort som man får i brevlådan. Man öppnar kuvertet, läser och kollar vem det är ifrån. Man skänker en god tanke åt den personen som har lagt ner tid och lite pengar på att önska en annan människa en god jul. Sedan låter man kortet stå på ett bord eller hänger det på kylskåpet.

Men vad gör man av korten sen då? Det känns ju så himla taskigt och dumt att slänga iväg det.
Och det känns ju dumt att lägga korten i nån låda och låta dom bara ligga där. Efter några år kan man
ju nästan fylla en hel lastbil med kort?

Men idag när jag klev innanför dörren fann jag två små vita kuvert. Ena stog det mitt namn på och andra
kortet Familjen Karlsson.. Jag valde givetvis att öppna mitt alldeles egna. Började gå igenom vem det kunde vara ifrån, antagligen mamma, men jag kände inte igen skrivstilen..
När jag tog upp kortet och såg vem det var ifrån högg det till i magen och tårarna började tränga sig ur.

Det här kortet kommer jag spara för alltid!
Jag har nog aldrig uppskattat ett julkort så pass mycket som jag gjorde med det här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0